söndag 19 maj 2013

Riktigt stabilt fiske på en Söndag som resulterade i 16 gäddor i båten.

Emelie har dragit sin första gädda... Alltså hennes Livs första gädda (Bete: en alldeles ny X-Rap Slashbait Lila-Vit, som levererade redan första användningen), vilket antagligen gav mer sug efter fiske, eftersom dagen efter det så begav vi oss ut till Getterön; 5:e vik, och skulle försöka ta oss an lite öringfiske. Fast det blev en blank dag utan någon fisk, men vi njöt av sol och sill som slog mot ytan.

Och idag stack jag och Conny ut för lite fiske i den vanliga sjön (Fävren) som gav oss ett helt otroligt fiske idag!

Det började lite trögt... Enligt ekolodet så stod fisken på djupen och surade, så vi trollade oss från ställe till ställe.
 Tog väl en sisådär 40-50 minuter innan första fisken satt, och det var min gamla trotjänare; X-rap Jointed med den mumsiga gösfärgen, som levererade en liten gädda.

Kändes ganska fint att landa första gäddan för dagen.
 Vi trollade vidare till en risvas där vi ankrade upp för lite spinnfiske. Efter en sisådär 10 minuter så fick jag ett hugg på min neongula shadjigg och se på fan; där satt en liten gädda.

Vi testade på lite fler, olika ställen innan vi beslutade oss för att vi skulle ta oss till en vik, som var väldigt bra förra året, enligt mina kära vän Conny. WELL när vi väl var där så knäppte jag på en Buster Clown Fish och på första kastet var det hugg, men tyvärr så släppte det. Men på andra kastet så satt den där!



Jag sa till Conny att prova min lilla Buster Skitmört, och det var bland det vansinnigaste jag varit med om i denna sjön!
 3 kast = 3 gäddor!! Conny drog hela 13 gäddor på min Buster Skitmört!


Vi bommade säkert 12 hugg tillsammans också, så denna dag är något man kommer minnas. Även om det inte var några monster vi drog upp i båten, så var det väldigt arga smågäddor, på omkring 1.5 kg.

Kommentera gärna och sprid gärna bloggen vidare!
                                                                 


1 kommentar:

  1. härligt! hoppas ni får några riktiga monster snart! skitfike //michael

    SvaraRadera